Contoh Descriptive Text (introducing my self)



Contoh Descriptive Text 

Contoh Descriptive Text

Hi friends. How are you? Let me to introduce myself. My name is Hindria Ariyanti Rodiah. You can call me Hindria. I am eighteen years old. I come from Wonogiri. My house in village near mountain, so there very cold in the night. I graduated from Senior High School 1 Jatisrono. My hobby is writing, because I like to write many poems, stories, and anything. I express what I feel with writing. I wish become a writer.
O.K friends, in here I want to tell about my big family.
Every people certainly have family. Because the existence of family among us is definitely important.
My family consists of father, mother, one elder sister, one younger sister, and two younger brothers. My father work in the market as seller wood. In my home my father has three workers to make furniture from wood. My father is work every day. He always busy with his work. And then my mother, my mother works in the home as house-wife. My mother never stops to support me. She always tells me to not give up so easily. She always gives me some solution when I have some problems. The importance of her is never denied. That is why I never reject her willing. And then my elder sister, my elder sister already married and she has one boy. Her boy in pre elementary school now. And then my younger sister. My younger sister studies in elementary school. And then my younger brother, my younger brother which one studies in elementary school too, and my younger brother which one studies in junior high school. I love my family so much.
I think that all. Thank you for your attention and see you.
Contoh Teks Deskriptif
Contoh Teks Deskriptif

Hai teman. Apa kabar? Mari saya untuk memperkenalkan diri. Nama saya Hindria Ariyanti Rodiah. Anda bisa memanggil saya Hindria. Saya berusia delapan belas tahun. Saya berasal dari Wonogiri. Rumah saya di desa dekat gunung, sehingga ada sangat dingin di malam hari. Saya lulus dari SMA 1 Jatisrono. Hobi saya adalah menulis, karena saya suka menulis banyak puisi, cerita, dan apa pun. Saya mengungkapkan apa yang saya rasakan dengan menulis. Saya berharap menjadi penulis.
OK teman-teman, di sini saya ingin menceritakan tentang keluarga besar saya.
Setiap orang pasti memiliki keluarga. Karena keberadaan keluarga di antara kita pasti penting.
Keluarga saya terdiri dari ayah, ibu, seorang penatua adik, adik satu lebih muda, dan dua adik. Pekerjaan ayah saya di pasar kayu penjual. Di rumah saya ayah saya memiliki tiga pekerja untuk membuat furniture dari kayu. Ayah saya bekerja setiap hari. Dia selalu sibuk dengan pekerjaannya. Dan kemudian ibu saya, ibu saya bekerja di rumah sebagai rumah-istri. Ibu saya tidak pernah berhenti untuk mendukung saya. Dia selalu memberitahu saya untuk tidak menyerah begitu saja. Dia selalu memberi saya beberapa solusi ketika saya memiliki beberapa masalah. Pentingnya nya tidak pernah ditolak. Itu sebabnya saya tidak pernah menolak bersedia nya. Dan kemudian kakak saya, kakak saya sudah menikah dan dia memiliki satu anak laki-laki. Anaknya di sekolah dasar pra sekarang. Dan kemudian adik saya. Adik saya belajar di sekolah dasar. Dan kemudian adik saya, adik saya yang satu studi di sekolah dasar juga, dan adik saya yang satu studi di SMP. Saya mencintai keluarga saya begitu banyak.
Saya berpikir bahwa semua. Terima kasih atas perhatian Anda dan melihat Anda.

Komentar